تبليغاتX
بارداری و زایمان - تأثیر مولتی ویتامین در پیشگیری از مسمومیت حاملگی

پنجشنبه چهاردهم خرداد 1388

تأثیر مولتی ویتامین در پیشگیری از مسمومیت حاملگی

پژوهشگران از سودمندی مصرف مكمل های ویتامینی در پیشگیری از عارضه مسمومیت حاملگی یا در اصطلاح پزشكی پری اكلامپشیا خبر می دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبر، پژوهشگران با درج مقاله ای در نشریه پزشكی اپیدمیولوژی اعلام كردند: زنانی كه پیرامون زمان لقاح از مكمل های مولتی ویتامین استفاده می كنند ، كمتر از دیگران در خطر ابتلا به عارضه مسمومیت حاملگی قرار دارند.

پژوهشگران با بررسی تعدادی زن باردار متوجه شدند، احتمال ابتلا به عارضه مسمومیت حاملگی در زنانی كه پیش از لقاح مولتی ویتامین مصرف می كنند 17 درصد كمتر و این احتمال در افرادی كه پس از لقاح تا 12 هفته مولتی ویتامین مصرف می كنند 22 درصد كمتر از زنانی است كه مكمل ویتامینی مصرف نمی كنند.

به گفته محققان: تاثیر مصرف مولتی ویتامین به ویژه پس از لقاح در زنانی كه وزن طبیعی دارند یا به عبارت دیگر شاخص توده بدنی آنان كمتر از 25 است مشاهده می شود.

مسمومیت حاملگی یا پری اكلامپشیا از عوارض خطرناك دوره بارداری است كه با افزایش فشارخون و ورم اندام ها تظاهر می كند و درصورتی كه به موقع درمان نشود سلامت مادر و جنین را به خطر می اندازد.
نوشته شده توسط ث.خ /کارشناس مامایی در 17:59 |  لینک ثابت   •